Д-3-21 Нанопарк

Нанопарк
  • Участник Brandson Branding Agency
  • Название работы Д-3-21 Нанопарк
  • Конкурс / номинация Д-3 Товарный знак, фирменный стиль. Прочие товары и услуги
  • Рекламодатель Нанопарк
  • Авторы Brandson Branding Agency
  • Перевод Working on the project of «Nano Park Gatchina» the team of Brandson Branding Agency realized that this is more than just another infrastructural project. «Nano Park Gatchina» is a kind of ecosystem, unified interface which offer ideal conditions for the birth and growth of innovative technologies and their business-adaptation. Being one of the few innovative technoparks, this project operates on the front line of nanoindustry in the country. The unique specialization of Nano Park Gatchina – radiation technologies and medicine – is caused by already functioning research enterprises and institutes of fundamental research located nearby.
    As a metaphor of the brand Brandson team chose the image of artel –voluntary association of people with common interests and intentions for collaboration. Different images of famous discoverer for instance Yuri Gagarin, selected for visualization of project, are some kind of etalon of breakthrough achievements.
    The visual attributes of the new brand from the logo up to elaborated system of internal navigation are subject to one idea: the modern artel is a kind of interface of innovative business. Its main features are adaptability, flexibility and technological effectiveness.
    The basis of the visual identity there has been laid the pattern collected from the set of elementary particles, that, interacting each other, permanently create outlines and meanings by their pattern. Pattern, set onto different parts of the objective world, reminds fractal grids that are using for modeling of different processes on nano scale and refers to values of such magnitude.
  • Описание проекта «Нанопарк Гатчина» - больше, нежели очередной инфраструктурный проект. Это своего рода экосистема, единый интерфейс, в котором созданы идеальные условия для рождения и роста инновационных технологий и их скорейшей бизнес-адаптации. В качестве глубинной концептуальной метафоры для бренда был выбран образ артели – то есть добровольного объединения людей для совместной работы, имеющих общие интересы и стремления.
    Визуальные атрибуты нового бренда – от логотипа до проработанной системы внутренней навигации – подчинены единой стратегии бренда как современной артели, выступающей своего рода интерфейсом инновационного бизнеса. Его основные качества – адаптивность, пластичность и технологичность.
    Динамическая айдентика, в основу которой положен фирменный паттерн – набор элементарных частиц, которые, вступая во взаимодействие друг с другом, непрерывно образуют контуры и смыслы. Паттерн, наложенный на различные объекты предметного мира, напоминает фрактальные решётки, служащие для моделирования различных процессов, в том числе для явлений масштаба 10−9 - дольная приставка «нано» отсылает к величинам такого масштаба. Подобная когнитивная визуализация помогает лучше понять идеологию гатчинского нано центра, подчёркивая инновационный и уникальный характер бренда.