Д-4-13 Дизайн упаковки "Клинские снеки"

Дизайн упаковки "Клинские снеки"
  • Участник SUPERMARKET Branding Agency
  • Название работы Д-4-13 Дизайн упаковки "Клинские снеки"
  • Конкурс / номинация Д-4 Упаковка и этикетка
  • Рекламодатель «Клинские снеки»
  • Авторы SUPERMARKET Branding Agency
  • Перевод Klinskie Snacks Packaging
    Fish Snacks

    Klinskie Snacks is one of the leaders at the snacks market with over 50% share in many regions of Russia. The fish snacks line required development of the packaging that meets the relevant up-to-date design tendencies attracting attention and allowing differ from competitors.
    The SUPERMARKET team developed a creative packaging with a complete change of the line design. All products were united under one slogan “Today is an Awesome Day!” which is recognizable and easy to remember. The primary black color and illustrative stylistics make this packaging more prominent than the competitors’. Contrasting color combinations attract attention, identify each product of the line, highlight the main information (the name of each product, the logo) on the general background; the text encourages us to read carefully providing a long contact between the customer and the product which contributes to the decision to buy the product. The window position at the bottom of the packaging makes the product more attractive (maximum concentration of the product in this zone).
    The conducted rebranding revealed that sales increased by 170% despite a complicated market situation.
  • Описание проекта «Клинские снеки» – один из лидеров снекового рынка, с долей свыше 50% во многих регионах России. Для линейки рыбных снеков необходимо было разработать упаковку, соответствующую современным тенденциям в дизайне, привлекающую внимание и позволяющую отстроиться от конкурентов. Команда SUPERMARKET разработала креативную упаковку, кардинально изменив дизайн линейки. Все продукты объединил общий слоган “Сегодня клёвый день!”, работающий на узнаваемость и запоминаемость. Основной черный цвет и иллюстративная стилистика выделяют упаковку на фоне конкурентов. Контрастные цветовые сочетания привлекают внимание, идентифицируют каждый продукт линейки, выделяют основную информацию (название конкретного продукта, логотип) на общем фоне, текстовое наполнение заставляет вчитаться, обеспечивает длительный контакт покупателя с продуктом, что способствует покупке. За счет размещения окна в нижней части пачки продукт выглядит привлекательно (максимальная концентрация продукта в этой области). По итогам проведенного ребрендинга продажи выросли на 170%, несмотря на сложную рыночную ситуацию.